Урок 5.Поняття про програму. Вікно програми. Робота з тренажером миші, переміщення об’єктів, подвійне клацання.
Цілі:
- навчальна: сформувати поняття комп’ютерної програми; формувати вміння застосовувати раніше набуті знання;
- розвивальна: розвивати логічне мислення; активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- виховна: формувати вміння організовувати своє робоче місце і роботу на уроці.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення:Сходинки до інформатики,Скарбниця знань,GCompris.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель готує картки із зображенням пристроїв комп’ютера і показує їх по черзі учням. Учні мають назвати пристрій, визначити, чи належить він до пристроїв введення чи виведення інформації, та обґрунтувати відповідь.
Картки: монітор, миша, клавіатура, модем, принтер, планшет, системний блок, навушники.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель . Робота всіх частин комп’ютера і пристроїв була б неможлива без спеціально написаних програм. Комп’ютер працює за вибраною користувачем програмою. Програми створюють за допомогою «комп’ютерних» мов, які називають мовами програмування, їх вивчатимемо в старших класах.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з поняттям «програма», яке зустрічатиметься упродовж вивчення всього курсу інформатики.
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Робота з підручником: § 5.
V. Усвідомлення набутих знань
Робота в зошиті
Урок 5, ст. 10
VІ. Фізкультхвилинка
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!
Прилетіли дві сороки.
Прискакали жабенята,
Стали у танку кружляти.
Прибігла лисонька —
Заграла на скрипочці.
Скре-ке-ке, ква-ква-ква!
Щоб спочила голова.
VII. Формування вмінь та навичок
Практичне завдання
Учитель нагадує дітям правила техніки безпеки і пропонує виконати практичне завдання на комп’ютері. Можна запропонувати виконати вправи з курсу «Сходинки» (Збери малюнок), «Скарбниця знань», серія «Пізнайко» (на вибір учителя).
- Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
- Інструктаж учителя.
Підручник ст. 22
- Практична робота за комп’ютерами.
- Вправи для очей.
Релаксація
Гімнастика для очей
У середньому темпі виконати 3-4 кругових рухи очима в правий бік, стільки ж — у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь — на рахунок 1–6. Повторити 1-2 рази.
VIII. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
- Чи сподобалося вам на уроці?
- Що нового ви дізнались?
Назвіть програми, з якими ви стикалися.
|